vårat hus

 
vy

kök

 Den här bloggen kommer att handla om vårat hus, som är väldigt gammalt första delen byggdes på slutet av 1700-talet.Vi skall gå till verket att renovera med varsam hand. Min fru har väntat länge att de ska hända något.Vad ska vi börja med, jo köket förstås! Som ni ser på bilderna har jag ritat upp köket.Otroligt vad snabbt det går att rita upp det i datorn.Jag tog med mig datorn ställde den på köksbänken och började rita,efter min fru mätande med tumstocken.(Det är alltid bra att ha någon att skylla på om det blir fel.)

Nu är mitt verktyg datorn förr var det min penna CARAN D’ACHE.Visst går det snabbare med datorn men man tappar känslan, så jag använder pennan när jag skissar. Det var en parentes nu tillbaka till köket.

 
 

 

kök

kök

Det som var det svåra att rita är den gamla spisen, som ni ser uppe ena hörnet på bilden.Den gamlaspisen är över 2m²    en riktig koloss. Vi har köpt en gammal renoverad kökspis. Som ni snart kommer att få se på bild.Den skall installeras,som det är idag består skorstenen av ett enda stort hål ,det är kvar sedan de hade öppen eld.Vi får dra ner böjbara rör som isoleras. Jag kommer vid senare tillfälle berätta om den installationen.Och det finns säkert en bakugn i muren, den ska vi plocka fram.Kanske blir det något bak i framtiden vi får se.Någon kanske har har ett bra tips hur vi skall hitta bakugnen

 

 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera

